Strona internetowa – za jaką cenę?

Projekt strony internetowej i jej koszt

Strona internetowa – za jaką cenę?

Doświadczenie zawsze w cenie

Jednym z głównych czynników wpływających na cenę jest doświadczenie i prestiż agencji, która zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Im więcej zrealizowanych projektów i bogatsze portfolio, tym wyższa cena. Często zdarza się, iż na różnych portalach swoje usługi oferują tzw. wolni strzelcy/freelancerzy. Ich wymagania finansowe są stosunkowo niewielkie, co dla części przedsiębiorców okazuje się decydującym argumentem. Niestety, osoby takie na ogół nastawiają się na szybką realizację usługi, niejednokrotnie tworząc strony www o niskiej jakości, które najczęściej są dosyć niestabilne i przysparzają regularnie różnych kłopotów. Toteż nie warto iść drogą na skróty, również w kwestii pieniędzy. Wiele razy zdarza się, że źle wykonaną stronę muszą poprawiać zawodowcy, a to przysparza dalszych kosztów. Najlepiej wybrać właściwie już za pierwszym podejściem.

Projektowanie stron internetowych cena

 

Strona stronie nie równa

Kolejnym niezwykle istotnym kryterium jest rozmiar strony internetowej, rozumiany jako ilość treści na niej umieszczanej. Jeśli ktoś potrzebuje prostej witryny, która ma pełnić rolę nieco rozbudowanej wizytówki, z pewnością nie zapłaci ogromnej sumy za projekt i wykonawstwo. W przypadku strony www posiadającej kilkadziesiąt podstron bogatych w różnorodne treści oraz liczne zdjęcia, z pewnością koszty pójdą w górę. Najzwyczajniej w świecie tak ogromnemu projektowi trzeba poświęcić o wiele więcej czasu. Nie bez znaczenia będą inne oczekiwania w postaci wyrafinowanych ikon, różnego rodzaju formularzy lub czaterów. Im bardziej skomplikowana strona internetowa, tym wyższy będzie koszt jej stworzenia. Warto zatem zastanowić się, jakie informacje są rzeczywiście potrzebne, a które możemy pominąć lub okroić.

Bardzo szeroki wachlarz cenowy

Koszty zaprojektowania i stworzenia strony internetowej wahają się od nawet kuriozalnie niskiej ceny typu 300 zł proponowanej przez niedoświadczonych i bardzo rzadko wiarygodnych freelancerów do nawet 15 000 zł i więcej, bo właśnie tyle potrafią żądać agencje internetowe z wieloletnim stażem i największym prestiżem na rynku. Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na agencję z dorobkiem, ale wciąż rozwijającą się. Warto również sprawdzić czy dana firma projektująca strony opiera je o najpopularniejsze systemy, czyli CMS WordPress dla stron www oraz PrestaShop  lub WooCommerce w przypadku sklepów internetowych. Powyższe rozwiązania dają pewność, że będzie można w przyszłości łatwo stroną zarządzać, rozbudowywać ją i promować. Nasza firma stosuje te właśnie systemy, a po więcej informacji na ten temat zapraszamy do osobistego kontaktu.

Nie zawsze kreatywny kreator stron

Niektórzy alternatywy dla firm projektujących witryny upatrują w kreatorach stron internetowych. Dzięki nim sami możemy stworzyć stronę we względnie prosty sposób. Niestety, tego rodzaju platformy do samodzielnego tworzenia stron www mają dość ubogą ilość dostępnych opcji i nie zawsze możemy osiągnąć zamierzony efekt przy ich pomocy. Co więcej, tylko pozornie wszystko wygląda na dosyć tanie – w końcu to my projektujemy własną stronę (a więc tracimy czas, a jak wiadomo „czas to pieniądz”). Koszty hostingu tego rodzaju witryny są na ogół dużo większe, wygląd z oczywistych powodów jest szablonowy, nieoryginalny, a rozbudowane funkcje są zawsze opcjami premium za dodatkową opłatą. To właśnie na tym zarabiają najwięcej firmy wprowadzające na rynek kreatory stron będące niczym innym jak chwytem marketingowym.

(Nie)widzialne koszty

Część klientów sądzi, że designerzy stron internetowych nie ponoszą absolutnie żadnych wydatków związanych z ich tworzeniem.  I jest to ze wszech miar błędne założenie. Przy tworzeniu strony www bardzo często trzeba dokupić zdjęcia lub wykorzystać ikony graficzne, za które wcześniej również należy zapłacić. Równie często potrzebne są dodatkowe wtyczki lub moduły zapewniające zaawansowane funkcje, które również mają swoją cenę. Tworzenie od podstaw każdej funkcjonalności strony internetowej zajmowałoby dużo więcej czasu, a zatem musiałoby być droższe. Laicy nie wiedzą również, że domena oraz hosting także nie są za darmo (wszelkie oferty mamiące klientów hasłem domena za 0 zł to jedynie marketingowa sztuczka, promocja trwająca tylko przez pierwszy rok abonamentu). Z dodatkowymi obciążeniami może wiązać się również wprowadzenie innej wersji językowej. Zdarza się także, że zawartość strony trzeba najpierw przetłumaczyć, a więc koszty automatycznie wzrosną. Większość  klientów podchodzi ze zrozumieniem do ewentualnego zwiększenia wydatków, ale nie zawsze jest to sprawa oczywista.

Koszt strony internetowej zależy od wielu różnorodnych czynników i założeń. Niektóre z nich można zmodyfikować, dzięki czemu uda się zredukować poniesione nakłady. Inne wydatki są jednak nieuniknione i o tym należy również pamiętać. Rozsądek oraz pomysłowość pomogą nam w wyborze najlepszej i zarazem względnie najtańszej opcji.

Więcej możecie dowiedzieć się wysyłając do nas niezobowiązujące zapytanie na: kontakt@c-designer.pl