Reklama dźwignią strony – o Google Ads słów kilka

reklama firmy w internecie

Reklama dźwignią strony – o Google Ads słów kilka

Dawniej mawiano, że reklama jest dźwignią handlu. Współczesne realia niewiele się zmieniły, tyle że przedsiębiorcy coraz rzadziej stawiają na tradycyjne formy promocji, a skłaniają się ku nowoczesnym rozwiązaniom. Reklama w internecie pozwala w łatwy sposób dotrzeć do dziesiątek tysięcy potencjalnych klientów, którzy mogą znajdować się w różnych rejonach Polski, a nawet świata. Oczywiście mało kogo stać na wykupienie baneru reklamowego w najpopularniejszych portalach informacyjny. Jaka jest zatem alternatywa dla pozostałych przedsiębiorców? Jest nią reklama poprzez Google Ads.

google ads reklama

Google Ads, czyli więcej niż słowa

System reklamowy Ads dawniej znany był jako Google AdWords, jednak w połowie 2018 roku zdecydowano o zmianie nazwy na obecną. System opiera się na reklamach kierowanych do użytkowników internetu na podstawie wpisywanych przez nich haseł. Przewaga Ads polega na tym, że reklamy wyświetlają się tuż nad najpopularniejszymi stronami www związanymi z daną frazą. Oznacza to, że dzięki reklamie mniejsze firmy są w stanie konkurować z przedsiębiorstwami o bardziej ugruntowanej pozycji na rynku i znacznie dłuższym „stażem w internecie”. Oczywiście sprawa nie jest aż tak prosta, a o tym czyja reklama pojawi się na górze strony a czyja na dole decyduje system aukcji, a także opracowany przez Google algorytm oceny reklam i strony danej firmy. Jednakże bardzo istotnym czynnikiem są na pewno kwoty, jakie przeznaczamy na promocję.

Liczą się tyko efekty

Warto nadmienić, że w Google Ads stosowany jest system Pay Per Click. Oznacza to, że płacimy jedynie za faktyczne wejścia na naszą stronę poprzez kliknięcie w reklamę. A zatem ilość wyświetleń, choćby była bardzo wysoka, nic nas nie kosztuje. Jednakże brak wejść na stronę poprzez reklamę – przy wysokiej liczbie jej wyświetleń – powinien również niepokoić. Oznaczać to może, że treści zawarte w reklamie nie są atrakcyjne dla użytkowników lub są nakierowane na niewłaściwą grupę odbiorców. Dobór słów kluczowych oraz sama konstrukcja reklamy mają ogromny wpływ na skuteczność kampanii, a błędy popełnione na tym etapie są później dość trudne do naprawy. Dlatego też większość przedsiębiorców decyduje się powierzyć stworzenie kampanii reklamowej profesjonalistom, dzięki czemu już od samego początku wszelkie ustawienia i dobór stawek są dobrane w sposób optymalny.

Pozycjonowanie czy Google Ads?

Dużo osób promocję strony zaczyna od tzw. pozycjonowania strony w nadziei, iż dzięki tej metodzie uda się pozyskać dużo wejść na stronę. Nic bardziej mylnego. Faktycznie, pozycjonowanie organiczne w dłuższej perspektywie przynosi wymierne efekty i nie należy tego sposobu windowania stron www ignorować. Jest to jednak metoda czasochłonna i pracochłonna. Skuteczność Ads w porównaniu do pozycjonowanie jest niemal natychmiastowa, gdyż brane pod uwagę są zupełnie inne czynniki, a wiek strony oraz wcześniejsza ilość odwiedzin danej witryny – w przeciwieństwie do pozycjonowania organicznego – nie mają praktycznie żadnego znaczenia. Jeżeli zależy nam na czasie, Ads bije wszelkie metody pozycjonowania na głowę.

Kliki dają wyniki!

Większość osób zastanawia się jakie jest przełożenie klików na rzeczywiste zapytania klientów. Nie ma oczywiście idealnego wzoru, który potwierdzi, że np. na każde dziesięć kliknięć pozyskamy jednego klienta. Czasem zdarza się, że kilkadziesiąt osób trafi na naszą stronę internetową poprzez reklamę, ale jednak żadna z nich nie zdecyduje się skorzystać z usług naszej firmy. Innym razem już na następny dzień po włączeniu reklam może zgłosić się do nas zainteresowana osoba. W dłuższej perspektywie Ads pozwala zdobywać nowych klientów i jest to z całą pewnością opłacalne. Z tej formy reklamy korzysta już ponad 25% wszystkich amerykańskich firm. W Polsce Ads wciąż zdobywa popularność, jednak już wkrótce stanie się najważniejszym elementem promocji firmy w sieci. Jeżeli chcesz uzyskać informację na temat reklamy w internecie za pomocą Google Ads zadzwoń pod numer 570 932 540 lub napisz maila na adres admin@c-designer.pl. Strona www to nie wszystko i należy pamiętać o tym żeby odpowiednio ją wypromować, a system Google Ads jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem.